Connect with us

Lajme

Kur shteti i ka borxh shtetit 700 milionë euro!

Published

on

Borxhi prej 700 milionë eurosh është akumuluar nga komunat, ndërmarrjet publike dhe shtetërore dhe atë kryesisht për shërbime, ngrohje, transport, por kanë edhe fatura të papaguara ndaj sektorit privat, individëve dhe kredive. Ato kanë gjithashtu borxhe për paga, kontribute, riparime, blerje makinerish, pajisjesh, automjetesh e të tjera. Borxhi i fundit deri në qershor të këtij viti është rritur për 100 milionë në raport me fundvitin e 2024, kur borxhi i brendshëm total arriti në 626.3 milionë euro. Trendi i borxhit të lartë të ndërmarrjeve dhe institucioneve të shtetit nuk është i ri, dhe është prezent me vite si dukuri. Në fund të vitit 2023, pjesa më e madhe e borxheve është për faturat e papaguara të shërbimeve, ngrohjen dhe telefonat, të ndjekura nga transporti, prokurimi i materialeve, inventari i vogël dhe të ashtuquajturat shërbime kontraktuale. Pesë vite më parë, borxhi total i ndërmarrjeve publike dhe shoqërive aksionare të themeluara nga shteti dhe komunat ishte pothuajse një miliard euro, sipas të dhënave nga Ministria e Financave. Këto ndërmarrje rregullisht, pothuajse çdo vit, shënojnë humbje operative, ndërsa në të njëjtën kohë rrisin borxhet e tyre.

Gjithashtu, në vitet e fundit, komunat janë kritikuar vazhdimisht për menaxhimin e dobët të punëve të tyre, për mungesën e auditimeve të brendshme, për mbingarkesën me staf krejtësisht të panevojshëm dhe për shpenzimin e pjesës më të madhe të buxheteve të tyre për paga.

Lista e debitorëve është e gjatë, duke përfshirë ministri, komuna, shkolla, spitale, fakultete, ndërmarrje publike dhe shumë të tjera. Ministria e Financave e publikon këtë dokument çdo tremujor, dhe borxhet llogariten në bazë të dokumentacionit të paraqitur nga vetë institucionet. Sipas ekspertit Sllavko Llazovskit, për të kapërcyer problemin, nevojiten ndryshime në rregulloret e brendshme, si dhe futja përfundimtare e Ligjit për Përgjegjësinë Fiskale. “Ky ligj përcakton nënshkrimin e një deklarate fiskale të përgjegjësisë fiskale nga çdo zyrtar sapo të marrë detyrën. Kjo do të thotë që rregullat i paraqiten qartë, nëse dikush shkel ligjin, dorëheqja e tij shkaktohet automatikisht”, shton Llazovski.

Kohë më parë, nga partia e Majta theksuan se ndikimi i fortë partiak në menaxhimin e ndërmarrjeve publike dhe interesat fitimprurëse të anëtarëve të tyre e eklipsojnë interesin publik dhe kjo krijon mundësinë për shpenzim të papërgjegjshëm të burimeve! “E gjithë kjo, e shoqëruar me punësimin e personelit të papërshtatshëm, lidhjen e kontratave që janë të dëmshme për kompaninë, mungesën e transparencës në operacione, procedurat e dyshimta të tenderimit dhe shumë anashkalime të tjera të rregulloreve, janë arsyeja e rritjes së borxheve dhe humbjeve të kompanive. Paralelisht me këto procese, vazhdojnë edhe rritja e punësimit, shpikja e pozicioneve politike dhe menaxheriale dhe shpenzimet joproduktive. Andaj E Majta në programin e saj propozon një auditim apo revizion të plotë të borxhit publik, dhe me këtë edhe një rishikim të borxhit të këtyre kompanive,” theksojnë nga kjo parti.

Sipas tyre, është e nevojshme të nisë një procedurë për llogaridhënie dhe rimbursim nga zyrtarët kompetentë që shpenzuan në mënyrë të shpërdoruar dhe të padrejtë gjatë mandatit të tyre. Për më tepër vlerësojnë se transparenca, llogaridhënia dhe menaxhimi i përgjegjshëm i financave publike janë thelbësore për parandalimin e akumulimit të mëtejshëm të borxhit. Pa respektimin e këtyre parimeve, fondet publike nuk do të përdoren për nevojat e qytetarëve, por përkundrazi për të mirëmbajtur sisteme joefikase dhe të korruptuara.

Analiza e autorit Pavle Gacov thekson se përveç fitimit (ekonomik), ndërmarrjet publike duhet të arrijnë dhe mbështesin qëllime të caktuara jofitimprurëse (sociale, strategjike) që konsiderohen motivi kryesor i ekzistencës së tyre. Por, më shpesh, vendeve u mungon përvoja në përcaktimin e qartë dhe në mënyrë të qartë të këtyre qëllimeve, gjë që e bën shumë të vështirë matjen e suksesit të zbatimit të tyre. Pra, ndërmarrjet publike duhet të arrijnë një komponent të caktuar publik. Lind pyetja, çfarë përbën atë komponent publik?

Aktivitetet me interes të përgjithshëm përfshijnë aktivitete jo-tregtare (p.sh. arsimi i detyrueshëm, mbrojtja sociale, kujdesi shëndetësor), por edhe aktivitete që janë po aq me interes të përgjithshëm, por në të njëjtën kohë janë aktivitete tregu (p.sh. energjia, telekomunikacioni, aktivitetet e transportit, etj). Nga ana tjetër, janë pikërisht këto qëllime jofitimprurëse dhe joekonomike që përdoren si justifikim për operacione joefikase. Megjithatë, ka pak prova që joefikasiteti rrjedh nga vendosja e objektivave joekonomike (kryesisht sociale) për politikat publike. Duhet bërë një dallim i qartë midis (jo)efikasitetit të një ndërmarrjeje publike për shkak të vendimeve të biznesit që lidhen me interesin më të gjerë publik (për shembull, mirëmbajtja e një linje hekurudhore jofitimprurëse për shkak të nevojës për të transportuar nxënësit në shkollë çdo ditë) dhe vendimeve të biznesit që janë të këqija, pavarësisht nëse ato lidhen me interesin publik apo jo, dhe që më së shpeshti lidhen me korrupsionin, nepotizmin dhe ndikimin politik, thekson analiza e Gacov.

Besohet se shumë subjekte shtetërore ekzistojnë sot pa një shpjegim të qartë për qëllimin e ekzistencës së tyre dhe perceptohen si një relikt i procesit të papërfunduar të tranzicionit dhe privatizimit, gjë që i bën shumë prej këtyre subjekteve jo konkurruese. Shumë prej tyre shkaktojnë dalje të konsiderueshme nga buxheti i shtetit dhe në disa raste kontribuojnë në kriza ekonomike dhe fiskale. Reformat thelbësore në vend për sa i përket ambicieve sipërmarrëse të vendit janë më se të nevojshme. Dy qasje janë të mundshme: E para është ruajtja e dualizmit në rregullimin e kryerjes së aktiviteteve me interes publik përmes ndërmarrjeve publike dhe shoqërive tregtare në pronësi të plotë ose shumicë të shtetit, dhe e dyta, nëpërmjet unifikimit të rregullave që rregullojnë aktivitetet dhe subjektet që kryejnë aktivitete me interes publik. (koha.mk)

Continue Reading

Lajme

ASH: Aliut i kanë mbaruar gënjeshtrat – mashtrimi më i madh në histori me punësimet në Spitalin e Tetovës doli zbuluar

Published

on

By

Në një konferencë për media, Genc Selmani, nga Departamenti i Shëndetësisë në Aleancën për Shqiptarët, akuzoi ministrin e Shëndetësisë, Azir Aliu, për mashtrim publik dhe përdorim politik të stafit shëndetësor.

Selmani tha se edhe pse Fondi i Sigurimit Shëndetësor kishte refuzuar kërkesën për punësime, Aliu vazhdoi të deklaronte se punonjësit do të merrnin vendet e punës, duke përfshirë edhe militantë të VLEN-it. “Ministrit të Shëndetësisë i kanë mbaruar gënjeshtrat. Kjo është një nga manipulimet më të mëdha të bëra ndonjëherë me personelin shëndetësor,” tha ai.

Ai theksoi se procesi i punësimeve është në kundërshtim me Ligjin për Zgjedhje, neni 8A, i cili ndalon çdo punësim të ri pas shpalljes së zgjedhjeve, përveç rasteve urgjente dhe të pashmangshme. “Punësimi i stafit mjekësor nuk përbën urgjencë ligjore, pasi personeli aktual ka kontrata aktive,” deklaroi Selmani.

Selmani gjithashtu akuzoi ministrin për marketing politik: “Ky proces nuk kishte për qëllim përmirësimin e shëndetësisë, por marketingun politik të ministrit. Lista përfshinte edhe militantë të VLEN-it, gjë që e bën të qartë shfrytëzimin elektoral të dinjitetit të mjekëve dhe infermierëve,” tha ai.

Në përmbyllje të konferencës për media, Selmani njoftoi se Aleanca për Shqiptarët do të dorëzojë ankesë në Komisionin Shtetëror për Parandalimin e Korrupsionit dhe kërkoi fundin e praktikës së listave partiake. “Vendet e punës duhet t’u takojnë kandidatëve meritorë dhe jo militantëve partiakë. Do të kërkojmë hetim të plotë dhe do të mbrojmë dinjitetin dhe mirëqenien e çdo qytetari,” përfundoi ai.

Continue Reading

Lajme

Konkursi për specializantë në Spitalin e Tetovës pritet të anulohet? (Dokument)

Published

on

By

Pas shumë parregullsive, pritet të anulohet konkursi për pranimin e mjekëve specializantë në Spitalin Klinik të Tetovës, i cili ishte shpallur në kohën e ish-drejtorit Agim Berisha.

Sipas informacioneve jozyrtare që ka siguruar portali TS, përgjigjja përfundimtare nga Komisioni Shtetëror për Vendimmarrje në Procedurë Administrative, Procedura nga Marrëdhëniet e Punës dhe Mbikëqyrje Inspektuese në Shkallën e Dytë pritet të çojë në anulimin e plotë të konkursit për pranimin e mjekëve specializantë në Spitalin Klinik të Tetovës.

Ky vendim pritet të miratohet pas vërejtjeve të ashpra të dhëna ndaj ish-drejtorit, i cili sipas të dhënave ka vepruar në kundërshtim me normat ligjore, si dhe për shkak të disa parregullsive të rënda procedurale të evidentuara nga organet kompetente.

Portali TS mëson se shumë kandidatë për specializim, të cilët nuk janë pranuar, kanë dorëzuar ankesa në institucionet përkatëse. Sipas tyre, disa janë përballur edhe me kërcënime për t’u tërhequr nga ankesat.

Nga Spitali i Tetovës ende nuk ka një njoftim zyrtar lidhur me këtë konkurs, por vlen të theksohet se konkursi për punonjës administrativ është refuzuar nga Ministria e Financave. Nuk dihet nëse konkursi për motrat medicinale do të kalojë, për shkak të shpalljes së zgjedhjeve lokale, edhe pse ato tashmë e kanë përfunduar provimin administrativ.

Portali TS ka siguruar edhe dëshmi nga ankesat e specializantëve dhe një vendim ku shihet se është anuluar konkursi.

Continue Reading

Lajme

BDI: Çairi nuk guxon të kthehet në duart e njeriut që për 20 vjet rresht e shndërroi komunën në kompani private për pasurim personal

Published

on

By

Qytetarët e Çairit e dinë mirë se kush është Izet Mexhiti dhe vartësi i tij, Visar Ganiu.

Ata e dinë se gjatë mandateve të tyre, komuna u bë sinonim i krimit, korrupsionit dhe kaosit të plotë.
Ata e dinë se ai në vend që të jetojë në mesin e njerëzve për të cilët bën sikur kujdeset, jeton rehat në Butel ndërkaq Çairin e sheh vetëm si fushë për biznese privat dhe për pasurim të shpejtë.
Mexhiti duhet të përgjigjet se sa miliona euro kanë hyrë në xhepat e tyre nga ky korrupsion me ndërtimet e paligjshme?

Dhe se a planifikon me ato para të tenton të jep ryshfet për zgjedhjet, gjë që gjithsesi nuk do ta shpëtojë. Mexhiti në këto zgjedhje nuk lufton për Çairin dhe banorët, por për interesin e biznesit të tij privat.

Nëse do të interesohej për banorët gjatë këtyre 20 viteve, do të kishte bërë diçka.
Gjatë udhëheqjes së tij, nga ndertimet pa leje dhe legalizimet e dyshimta u vodhën në mënyrë kriminele 225 milionë euro.

Asnjë projekt i madh infrastrukturor, asnjë zgjidhje e qëndrueshme për problemet e banorëve vetëm ndërtesa, biznese dhe marrëveshje për rrjetin e tij të njerëzve.

Prandaj, Mexhiti e di që nuk e ka mbështetjen e shqiptarëve dhe se i duhet me përulje ta kërkojë mbështetjen e Hristijan Mickoskit dhe VMRO-DPMNE-së. I ulur në prehrin e Mickoskit, shpreson se me propagandën e paguar të portaleve të VMRO-së do të shpëtojë nga humbja.

Por Çairi nuk harron, dhe çairasit nuk do të lejojnë që me paratë e fituara nga krimi, Izeti të fshijë votën e tyre. E as me milionat e vjedhura nuk do të mund ta fshijë të vërtetën e 20 viteve të shkatërrimit të komunës nga ana e tij.

Qytetarët e Çairit meritojnë të jetojnë në një komunë pa kaos, pa korrupsion dhe pa njerëz që e shohin komunën vetëm si bankomat për interesat personale.

Më 19 tetor, është koha për t’i dhënë fund epokës së ndërtimeve pa leje, krimit dhe shantazheve.

Continue Reading

TOP Lajme