Connect with us

Lajme

Arben Fetai: Korrupsioni është plagë që shkatërron shoqërinë, para nesh është një sfidë jetike për një pozicion të ri fillestar

Published

on

Zëvendëskryeministri për politika dhe qeverisje të mirë, Arben Fetai, në intervistë për “Frontline” thotë se është e papranueshme që një vend që synon të bëhet anëtar i Bashkimit Evropian të përballet me një epidemi korrupsioni siç ishte në qeverisjen e kaluar. Ky problem, shton ai, i përkeqësuar në mandatin e kaluar, nuk mund të zgjidhet vetëm me një masë apo me një mekanizëm.

“Lidhur me veprimet konkrete në luftën kundër korrupsionit që do të veçoja nga qeveria jonë e reformës, tre prioritetet e mëposhtme janë: Së pari, auditimet e sistemit të çdo institucioni ku dimë se ka pasur ose marrë njoftime dhe raportime për shkelje të niveleve të larta. të korrupsionit, për të siguruar që përgjegjësit për këto veprime të mbajnë përgjegjësi përpara ligjit. Së dyti, një prioritet i rëndësishëm është ndryshimi i Kodit Penal, ku do të parandalohet parashkrimi i rasteve të korrupsionit dhe do të ripërcaktohen shumë vepra penale, në përputhje me praktikat evropiane dhe kornizat antikorrupsion të Bashkimit Evropian. Si një pikë e tretë që është shumë e vendosur në programin e qeverisë dhe pa të cilën nuk mund të kemi një luftë të plotë kundër korrupsionit, është zbatimi i reformave sistematike në sistemin e drejtësisë. Do të tregojmë një vullnet të qartë politik për të zhdukur korrupsionin, i cili ka munguar dukshëm në të kaluarën”, thotë zëvendëskryeministri për politika dhe qeverisje të mirë.

Për mua, thekson Fetai, vlerësimi i Departamentit të Shtetit është një alarm që duhet trajtuar shumë seriozisht.

“Kur të lexoni raportin, do të vini re se një nga kritikat kryesore është se qeveria e mëparshme bëri ndryshime në Kodin Penal që ndikuan ndjeshëm në ndjekjen dhe dënimin e krimeve të lidhura me korrupsionin, duke e ngadalësuar fillimisht atë dhe më pas duke i kthyer pandëshkueshmërinë. rregull. Në raport do të lexoni gjithashtu se pengesat kryesore janë nepotizmi, klientelizmi dhe proceset e gjata gjyqësore pa vendim të formës së prerë, të cilat trajtojnë pikërisht temën e korrupsionit. Është skandaloze që as në vitin 2023 dhe as në vitin 2024 nuk kemi pasur asnjë rast të gjykimit të formës së prerë në rastet e korrupsionit të lartë, ndërkohë që jemi përballë një epidemie korrupsioni”, nënvizon ai.
Nga kjo, thotë ai, shihet qartë se kemi një sfidë jetike për të vendosur një pozicion të ri fillestar nga ku mund të fillojmë një luftë të re kundër korrupsionit, përmes tre prioriteteve kryesore të kësaj Qeverie.

Një nga rekomandimet e Grupit të Shteteve për Luftën kundër Korrupsionit të Këshillit të Evropës (GRECO) është të parandalohen korrupsioni dhe të promovohet integriteti në qeverisjen qendrore dhe organet e zbatimit të ligjit. Cilat hapa konkretë po ndërmerrni për zbatimin e këtij rekomandimi dhe cilat argumente mund të përdorni për promovimin e integritetit të qeverisjes qendrore?

Arben Fetai: Si Zëvendës Kryeministër përgegjës për Qeverisjen e Mirë, bashkë me kabinetin tim, i jam qasur në mënyrë sistematike zbatimit të rekomandimeve të e Grupit të Shteteve për Luftën kundër Korrupsionit të Këshillit të Evropës (GRECO), shumë prej të cilave kishin ngelur të pazbatuara nga qeverisja paraprake në mungesë të vullnetit politik për të luftuar korrupsionin.

Në këtë drejtim, me iniciativën e kabinetit tim, në një mbledhje të Qeverisë u sjell një përfundim që i obligon të emëruarit e qeverisjes qendrore të mbajnë një regjistër të gjitha dhuratave që marrin funksionarët. Me këtë vendim plotësohet një nga rekomandimet kryesore GRECO-s, me qëllim parandalimin e korrupsionit dhe përmirësimin e integritetit në qeverisjen qendrore. Do të vazhdojmë me nisma tjera deri në zbatimin e plotë të të gjitha rekomandimeve të GRECO-s.

Keni njoftuar formimin e një Regjistri të Pasurisë Ndarëse Shtetërore. Çfarë do të thotë kjo?

Arben Fetai: Regjistri i pasurisë së paluajtshme të shtetit nuk ishte bërë asnjëherë deri më tani edhe pse kjo gjë ishte rekomanduar nga Revizioni i shtetit. Me këtë nismë, për herë të parë do të kemi një baze të centralizuar të të dhënave për pasurinë e paluajtshme shtetërore, ose më saktësisht ndërmarrjen e masave dhe aktiviteteve të përshtatshme për krijimin e këtij regjistri. Me këtë aktivitet, ne përmbushim një nga rekomandimet e Revizionit dhe një nga objektivat e Strategjisë Kombëtare për Parandalimin e Korrupsionit dhe Konfliktit të Interesave.

Formimi i kësaj baze qendrore do të mundësojë një regjistër të saktë dhe të azhurnuar të pasurisë shtetërore, ndarje më efikase dhe më të mirë të burimeve, uljen e rrezikut nga përdorimi i paautorizuar dhe abuzimi me pasurinë shtetërore, si dhe përmirësimin e menaxhimit, efektivitetit, efikasitetit dhe transparencës në përdorimin e burimeve publike.

Në qeverinë e mëparshme, mbi 200 funksionarë kanë përfunduar trajnime për Kodin Etik. Cilat janë rezultatet?

Arben Fetai: Kodeksi etik i sjelljes së anëtarëve të Qeverisë dhe bartësve të funksioneve publike rregullon mënyrën e sjelljes dhe të punës të ekzekutivit dhe bartësve të tjerë të funksioneve ekzekutive të emëruar nga Qeveria e Republikës së Maqedonisë së Veriut. Ai ka përqëllim
të sigurohet forcimi i integritetit të Qeverisë së Republikës së Maqedonisë së Veriut, ministrive dhe organeve tjera të administratës shtetërore, si dhe të personave juridik të themeluar nga Qeveria

Trajnimet për të cilat po flasim kanë për qëllim të arrijnë ndryshime jo vetëm në vetëdijen e mbajtësve të funksioneve publike, por edhe te punonjësit e administratës, që është një kusht kyç për ndërtimin e një sistemi të mirëqeverisjes. Falë këtyre trajnimeve të përkrahura nga partnerët tonë ndërkombëtare, funksionarët janë shumë më të kujdesshëm gjatë ushtrimit të funksioneve të tyre. Në qeverisjen tonë, anëtarët e qeverisë dhe bartësit e funksioneve ekzekutive janë duke demonstruar sjellje shembullore dhe përkushtim maksimal ndaj parimeve të Kodit.

Çfarë do të thotë në praktikë sjellja etike e anëtarëve të qeverisë dhe mbajtësve të funksioneve publike? Cila sjellje e anëtarëve të qeverisë dhe funksionarëve të zgjedhur konsiderohet si e paetike dhe e papranueshme? A keni identifikuar ndonjë sjellje të tillë te funksionarët? A mendoni se është sjellje etike e funksionarëve të lartë që të udhëheqin procese gjyqësore strategjike kundër pjesëmarrjes publike (Strategic Lawsuits Against Public Participation – SLAPP), të cilat janë dënuar në BE dhe kërkohet nga gjykatat që t’i refuzojnë këto padi?

Arben Fetai: Anëtarët e qeverisë dhe bartësit e funksioneve publike, gjatë ushtrimit të tyre, duhet të ndjekin disa parime të sjelljes etike. Kjo do të thotë se ata duhet të jenë shembull për qytetarët në respektimin e ligjeve dhe rregullave ligjore të shtetit dhe zbatimin e tyre në jetën e përditshme.

Sjellja e jo etike dhe e papranueshme e funksionarëve është përfshirja e tyre në raste ku identifikohen të tre dukuritë jo etike dhe të paligjshme, e që janë: ryshfeti, korrupsioni dhe nepotizmi, për të cilat edhe ekziston Kodi Etik. Pikërisht për shkak të sjelljeve etike dhe të papranueshme që janë vërejtur në të kaluarën, është marrë vendimi për tu sjellur Kodi i sjelljes etike, me qëllim të parandalimit të tyre.

Partnerët tanë ndërkombëtarë, SHBA dhe BE, kanë investuar shumë para në luftën kundër korrupsionit, qeverisjes së mirë dhe pavarësisë së sistemit gjyqësor. Cilat janë prioritetet kryesore të Qeverisë tuaj në luftën kundër korrupsionit?

Arben Fetai: Për mua, si Zëvendës Kryeministër përgegjës për Qeverisjen e Mirë, është e papranueshme që një vend që synon të bëhet pjesë e Bashkimi Evropian të përballet me epidemi të korrupsionit siç ishte rasti në qeverisjen paraprake. Ky problem, që është përkeqësuar në mandatin e fundit, nuk mund të zgjidhet vetëm me një masë apo mekanizëm.

Në lidhje me veprimet konkrete në luftën kundër korrupsionit që do të veçoja nga ana e
Qeverisë sonë reformuese, janë këto tre prioritete.

Së pari, revizionet sistemike të çdo institucioni ku dimë se ka pasur ose kemi marrë njoftime dhe denoncime për shkelje që lidhen me nivele të larta të korrupsionit, për të siguruar që ata që janë përgjegjës për këto veprime të përgjigjen para ligjit.

Së dyti, një prioritet i rëndësishëm është ndryshimi i Kodit Penal, dhe do të pamundësohet vjetërsimi i lëndëve të korrupsionit dhe do të rikualifikohen shumë krime, në përputhje me praktikat evropiane dhe me kornizat antikorrupsion të Bashkimi Evropian.vetëm e rritën pandëshkueshmërinë.

Si pika e tretë e vendosur lartë në programin qeveritar dhe pa të cilën nuk mund të kemi një luftë të plotë kundër korrupsionit është realizimi i reformave sistemike në sistemin gjyqësor.

Ne do të dëshmojmë vullnet të qartë politik për të çrrënjosur korrupsionin, gjë që qartazi mungonte në të kaluarën.

Raporti më i fundit i Departamentit të Shtetit për të Drejtat e Njeriut vlerëson se korrupsioni është i pranishëm në të gjitha degët dhe nivelet e qeverisë. Cili do të jetë angazhimi juaj për ta ndryshuar këtë?

Arben Fetai: Për mua, si qytetar dhe si Zëvendës Kryeministër, ky vlerësim i Departamentit të Shtetit është një alarm që duhet trajtuar shumë seriozisht. Kur e lexoni raportin, do të vëreni se një ndër kritikat kryesore është se qeveria e kaluar miratoi ndryshime në Kodin Penal, që ndikuan në mënyrë të konsiderueshme në ndjekjen dhe dënimin e veprave penale të lidhura me korrupsionin, fillimisht duke e ngadalësuar dhe më pas duke kthyer pandëshkueshmërinë në rregulll.

Në raport gjithashtu do të lexoni se frenuesit kryesorë janë nepotizmi, klientelizmi dhe proceset gjyqësore të gjata pa një zgjidhje përfundimtare, që trajtojnë pikërisht temën e korrupsionit. Është skandaloze që as në vitin 2023, as në vitin 2024, nuk kishim asnjë rast dënimi përfundimtar në rastet e korrupsionit të nivelit të lartë, ndërkohë që përballemi me një epidemi korrupsioni.

Nga kjo është e qartë se kemi përpara një sfidë jetike për të vendosur një pozicion të ri fillestar nga ku mund të fillojmë një luftë të re kundër korrupsionit, përmes tre prioriteteve kryesore të kësaj Qeverie që i theksova më lartë.

Në vendin tonë zakonisht ka pak denoncime për raste korrupsioni. A ju shqetëson kjo?

Arben Fetai: Fakti që numri i rasteve të denoncuara për korrupsion është i vogël, nuk reflekton gjendjen reale në shtet. Pyetja pse është kjo punë kështu, ndoshta duhet të shikojmë të kaluarën, e cila është rezultat i disa situatave dhe faktorëve. Së pari, fajin do ta kërkoja te institucionet, ose te qeveria, e cila ka treguar indiferencë, madje mungesë interesi për këto dukuri të paligjshme, duke ndikuar edhe në besimin e qytetarëve se denoncimet e tyre do të sjellin fruta. Gjithashtu, është reale edhe frika nga presionet partiake dhe kërcënimet, dhe këtu qeveria ndoshta nuk ka kryer detyrën e saj në mbrojtjen e sigurisë së atyre që duhet të raportojnë këto veprime të paligjshme.

A mendoni se në institucione duhet të ketë mekanizma që punojnë për të parandaluar rastet e abuzimeve dhe korrupsionit?

Arben Fetai: Pa dyshim, korrupsioni është një murtajë që e shkatërron shoqërinë dhe gjithashtu shkakton pasoja negative në funksionimin e përgjithshëm të sistemit, e pamundëson zhvillimin ekonomik, cënon sigurinëdhe gjithashtu shkakton rritjen e zhgënjimit te të gjithë qytetarët, duke e tronditur sistemin e vlerave.

Roli kryesor i qeverive në demokracitë e pjekura është të mos lejojnë që kjo e keqe shoqërore të minojë buxhetin e shtetit dhe të depërtojë në çdo pore të shoqërisë. Prandaj, një imperativ në punën e çdo qeverie është të hyjë në një luftë të pa kompromis kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar, duke përdorur të gjithë instrumentet ligjorë të disponueshme.

Pa dyshim e them se detyra jonë si Qeveris është të përgatisim mekanizma të përshtatshme për parandalimin e veprimeve korruptive, dhe të ndëshkojmë në mënyrë të duhur në segmentet ku janë identifikuar veprimet korruptive.

Kjo do të arrihet vetëm përmes forcimit dhe krijimit të një sistemi masash dhe krijimit të institucioneve që do të punojnë në mënyrë transparente në funksion dhe shërbim të qytetarëve dhe opinionit. Vetëm atëherë do të kemi një fotografi të qartë për atë që po ndodh dhe sa po kanë sukses masat që po i ndërmarrim.

Continue Reading

Lajme

Faton Ahmeti: Zgjedhjet lokale nuk janë thjesht votim, por janë REFERENDUM për të ardhmen e shqiptarëve!

Published

on

By

Sekretari i përgjithshëm i BDI-së, Faton Ahmeti përmes një postimi në profiline tij ka reaguar ndaj deklaratës së Stojançe Angellov i cili theksoi se kanë marrëveshje me VLEN që pas zgjedhjeve lokale të kalojnë ligjin për “Branitellat”. Ahmeti në reagimin e tij shkruan se zgjedhjet lokale janë referendum për të ardhmen e shqiptarëve ndërdsa kush mendon se me plane ogurzeza do të shpëtojë VREDI-n, e ka shumë gabim. As propaganda, as pazaret nën tavolinë, as shantazhet nuk do t’ju ndihmojnë, shkruan Top24

Zgjedhjet lokale nuk janë thjesht votim, por janë REFERENDUM për të ardhmen e shqiptarëve!
Kush mendon se me plane ogurzeza do të shpëtojë VREDI-n, e ka shumë gabim. As propaganda, as pazaret nën tavolinë, as shantazhet nuk do t’ju ndihmojnë.
Tetori po vjen. Koha e llogaridhënies po troket.

Continue Reading

Lajme

ASH: VLEN nuk mund të fshihet pas gënjeshtrave: Diskriminimi etnik vazhdon edhe në drejtoritë që vetë i udhëheq

Published

on

By

Pavarësisht përpjekjeve për të krijuar iluzionin e barazisë dhe përfaqësimit, të dhënat konkrete zbulojnë të vërtetën e hidhur për qeverisjen e VLEN-it. Vetë drejtuesit e tyre krenohen me faktin se në Shoqërinë Aksionare për Ushtrimin e Veprimtarisë Energjetike – NOMAGAS Shkup, në konkursin e fundit publik janë punësuar 8 shqiptarë nga 18 vende pune.

Nëse kësaj i shtojmë edhe statistikat e mëparshme – nga 84 punësime, vetëm 11 shqiptarë, rezulton se tani janë 102 punësime, prej të cilave vetëm 19 shqiptarë. Kjo do të thotë jo më shumë se 18.6% përfaqësim shqiptar, një përqindje që nuk e përmbush as minimumin e garantuar me ligj, e jo më të jetë sukses.

Ndërkohë, VLEN mashtron publikisht duke pretenduar se ka arritur përfaqësim 44.4%. Në të vërtetë, ka dështuar të korrigjojë padrejtësinë shumëvjeçare dhe diskriminimin etnik në këtë ndërmarrje shtetërore, edhe pse kishte mundësinë dhe kompetencën ta bënte.

Ky është realiteti: edhe aty ku VLEN është në krye, nuk guxon të sfidojë strukturat e vërteta të pushtetit, pasi kufijtë e veprimit i ka të përcaktuar nga patronët e tyre politikë – Hristijan Mickoski dhe Stojançe Angelov.

VLEN nuk është qeveri e shqiptarëve, por është vegël në duart e politikave që i shohin shqiptarët si numra për vota dhe jo si qytetarë me të drejta të barabarta.

Për këtë arsye, Aleanca për Shqiptarët ka braktisur këtë qeveri diskriminuese, sepse nuk mund të jetë pjesë e një pushteti që simbolikisht emëron shqiptarë drejtorë, por realisht ua mohon të drejtën për të barazuar përfaqësimin në institucionet që drejtojnë.

Ne do të vazhdojmë të denoncojmë çdo shkelje të barazisë, çdo manipulim me opinionin, dhe çdo përpjekje për ta shitur padrejtësinë si sukses.

Barazi nuk ka, kur shqiptarët nuk përfaqësohen denjësisht. Barazi nuk është shifër false, por standard real, që me VLEN nuk përkon as për së afërmi.

Aleanca për Shqiptarët

Continue Reading

Lajme

Angelov: Ligji për “Branitellat” pas zgjedhjeve lokale, për të mos i prishur punë VLEN-it

Published

on

By

Stojançe Angelov, lider i partisë “Dinjiteti” dhe drejtor aktual i Drejtorisë për Mbrojtje dhe Shpëtim, ka deklaruar se miratimi i ndryshimeve të paralajmëruara në ligjin për “Branitellat” do të shtyhet pas zgjedhjeve lokale. Në një intervistë për emisionin “Vetëm e Vërteta” në TV Kanal5, Angelov ka shpjeguar qartë arsyet strategjike që qëndrojnë pas kësaj shtyrjeje, transmeton Flaka

“Pres që pas zgjedhjeve lokale, atë që kemi rënë dakord, në pjesën e Branitellave, të jetë e realizuar. Jo tani, sepse kjo do t’i prishte punë partnerit tonë VLEN-it,” – theksoi Angelov.

Ai pranoi se vendimi është i ndjeshëm dhe mund të ngjallë kritika, por sipas tij, është i nevojshëm për të ruajtur ekuilibrin politik dhe për të mos i dhënë hapësirë rikthimit të BDI-së.

“Unë mendoj strategjikisht, ato kritika i pranoj. Dobësimi i VLEN-it në këto momente do të hapte derën për BDI-në. A duhet ne këtë ta bëjmë?” – shtroi pyetjen Angelov.

Kjo deklaratë vjen në një moment kur tensionet politike mes koalicionit qeveritar dhe opozitës janë të larta, dhe tregon për marrëveshjet e brendshme në mes partive në pushtet për çështje të ndjeshme historike dhe politike siç është statusi i “Branitellave” të vitit 2001.

Deklarata e Angelovit është një konfirmim i qartë se çështjet e ndjeshme etnike dhe politike vazhdojnë të trajtohen me kujdes të veçantë nga qeveria aktuale, duke pasur parasysh balancat brenda koalicionit dhe reagimin e opinionit publik.

Prononcimi i tij, pritet të ngjallë reagime te opozita shqiptare.

Continue Reading

TOP Lajme