Connect with us

Lajme

Arben Fetai: Korrupsioni është plagë që shkatërron shoqërinë, para nesh është një sfidë jetike për një pozicion të ri fillestar

Published

on

Zëvendëskryeministri për politika dhe qeverisje të mirë, Arben Fetai, në intervistë për “Frontline” thotë se është e papranueshme që një vend që synon të bëhet anëtar i Bashkimit Evropian të përballet me një epidemi korrupsioni siç ishte në qeverisjen e kaluar. Ky problem, shton ai, i përkeqësuar në mandatin e kaluar, nuk mund të zgjidhet vetëm me një masë apo me një mekanizëm.

“Lidhur me veprimet konkrete në luftën kundër korrupsionit që do të veçoja nga qeveria jonë e reformës, tre prioritetet e mëposhtme janë: Së pari, auditimet e sistemit të çdo institucioni ku dimë se ka pasur ose marrë njoftime dhe raportime për shkelje të niveleve të larta. të korrupsionit, për të siguruar që përgjegjësit për këto veprime të mbajnë përgjegjësi përpara ligjit. Së dyti, një prioritet i rëndësishëm është ndryshimi i Kodit Penal, ku do të parandalohet parashkrimi i rasteve të korrupsionit dhe do të ripërcaktohen shumë vepra penale, në përputhje me praktikat evropiane dhe kornizat antikorrupsion të Bashkimit Evropian. Si një pikë e tretë që është shumë e vendosur në programin e qeverisë dhe pa të cilën nuk mund të kemi një luftë të plotë kundër korrupsionit, është zbatimi i reformave sistematike në sistemin e drejtësisë. Do të tregojmë një vullnet të qartë politik për të zhdukur korrupsionin, i cili ka munguar dukshëm në të kaluarën”, thotë zëvendëskryeministri për politika dhe qeverisje të mirë.

Për mua, thekson Fetai, vlerësimi i Departamentit të Shtetit është një alarm që duhet trajtuar shumë seriozisht.

“Kur të lexoni raportin, do të vini re se një nga kritikat kryesore është se qeveria e mëparshme bëri ndryshime në Kodin Penal që ndikuan ndjeshëm në ndjekjen dhe dënimin e krimeve të lidhura me korrupsionin, duke e ngadalësuar fillimisht atë dhe më pas duke i kthyer pandëshkueshmërinë. rregull. Në raport do të lexoni gjithashtu se pengesat kryesore janë nepotizmi, klientelizmi dhe proceset e gjata gjyqësore pa vendim të formës së prerë, të cilat trajtojnë pikërisht temën e korrupsionit. Është skandaloze që as në vitin 2023 dhe as në vitin 2024 nuk kemi pasur asnjë rast të gjykimit të formës së prerë në rastet e korrupsionit të lartë, ndërkohë që jemi përballë një epidemie korrupsioni”, nënvizon ai.
Nga kjo, thotë ai, shihet qartë se kemi një sfidë jetike për të vendosur një pozicion të ri fillestar nga ku mund të fillojmë një luftë të re kundër korrupsionit, përmes tre prioriteteve kryesore të kësaj Qeverie.

Një nga rekomandimet e Grupit të Shteteve për Luftën kundër Korrupsionit të Këshillit të Evropës (GRECO) është të parandalohen korrupsioni dhe të promovohet integriteti në qeverisjen qendrore dhe organet e zbatimit të ligjit. Cilat hapa konkretë po ndërmerrni për zbatimin e këtij rekomandimi dhe cilat argumente mund të përdorni për promovimin e integritetit të qeverisjes qendrore?

Arben Fetai: Si Zëvendës Kryeministër përgegjës për Qeverisjen e Mirë, bashkë me kabinetin tim, i jam qasur në mënyrë sistematike zbatimit të rekomandimeve të e Grupit të Shteteve për Luftën kundër Korrupsionit të Këshillit të Evropës (GRECO), shumë prej të cilave kishin ngelur të pazbatuara nga qeverisja paraprake në mungesë të vullnetit politik për të luftuar korrupsionin.

Në këtë drejtim, me iniciativën e kabinetit tim, në një mbledhje të Qeverisë u sjell një përfundim që i obligon të emëruarit e qeverisjes qendrore të mbajnë një regjistër të gjitha dhuratave që marrin funksionarët. Me këtë vendim plotësohet një nga rekomandimet kryesore GRECO-s, me qëllim parandalimin e korrupsionit dhe përmirësimin e integritetit në qeverisjen qendrore. Do të vazhdojmë me nisma tjera deri në zbatimin e plotë të të gjitha rekomandimeve të GRECO-s.

Keni njoftuar formimin e një Regjistri të Pasurisë Ndarëse Shtetërore. Çfarë do të thotë kjo?

Arben Fetai: Regjistri i pasurisë së paluajtshme të shtetit nuk ishte bërë asnjëherë deri më tani edhe pse kjo gjë ishte rekomanduar nga Revizioni i shtetit. Me këtë nismë, për herë të parë do të kemi një baze të centralizuar të të dhënave për pasurinë e paluajtshme shtetërore, ose më saktësisht ndërmarrjen e masave dhe aktiviteteve të përshtatshme për krijimin e këtij regjistri. Me këtë aktivitet, ne përmbushim një nga rekomandimet e Revizionit dhe një nga objektivat e Strategjisë Kombëtare për Parandalimin e Korrupsionit dhe Konfliktit të Interesave.

Formimi i kësaj baze qendrore do të mundësojë një regjistër të saktë dhe të azhurnuar të pasurisë shtetërore, ndarje më efikase dhe më të mirë të burimeve, uljen e rrezikut nga përdorimi i paautorizuar dhe abuzimi me pasurinë shtetërore, si dhe përmirësimin e menaxhimit, efektivitetit, efikasitetit dhe transparencës në përdorimin e burimeve publike.

Në qeverinë e mëparshme, mbi 200 funksionarë kanë përfunduar trajnime për Kodin Etik. Cilat janë rezultatet?

Arben Fetai: Kodeksi etik i sjelljes së anëtarëve të Qeverisë dhe bartësve të funksioneve publike rregullon mënyrën e sjelljes dhe të punës të ekzekutivit dhe bartësve të tjerë të funksioneve ekzekutive të emëruar nga Qeveria e Republikës së Maqedonisë së Veriut. Ai ka përqëllim
të sigurohet forcimi i integritetit të Qeverisë së Republikës së Maqedonisë së Veriut, ministrive dhe organeve tjera të administratës shtetërore, si dhe të personave juridik të themeluar nga Qeveria

Trajnimet për të cilat po flasim kanë për qëllim të arrijnë ndryshime jo vetëm në vetëdijen e mbajtësve të funksioneve publike, por edhe te punonjësit e administratës, që është një kusht kyç për ndërtimin e një sistemi të mirëqeverisjes. Falë këtyre trajnimeve të përkrahura nga partnerët tonë ndërkombëtare, funksionarët janë shumë më të kujdesshëm gjatë ushtrimit të funksioneve të tyre. Në qeverisjen tonë, anëtarët e qeverisë dhe bartësit e funksioneve ekzekutive janë duke demonstruar sjellje shembullore dhe përkushtim maksimal ndaj parimeve të Kodit.

Çfarë do të thotë në praktikë sjellja etike e anëtarëve të qeverisë dhe mbajtësve të funksioneve publike? Cila sjellje e anëtarëve të qeverisë dhe funksionarëve të zgjedhur konsiderohet si e paetike dhe e papranueshme? A keni identifikuar ndonjë sjellje të tillë te funksionarët? A mendoni se është sjellje etike e funksionarëve të lartë që të udhëheqin procese gjyqësore strategjike kundër pjesëmarrjes publike (Strategic Lawsuits Against Public Participation – SLAPP), të cilat janë dënuar në BE dhe kërkohet nga gjykatat që t’i refuzojnë këto padi?

Arben Fetai: Anëtarët e qeverisë dhe bartësit e funksioneve publike, gjatë ushtrimit të tyre, duhet të ndjekin disa parime të sjelljes etike. Kjo do të thotë se ata duhet të jenë shembull për qytetarët në respektimin e ligjeve dhe rregullave ligjore të shtetit dhe zbatimin e tyre në jetën e përditshme.

Sjellja e jo etike dhe e papranueshme e funksionarëve është përfshirja e tyre në raste ku identifikohen të tre dukuritë jo etike dhe të paligjshme, e që janë: ryshfeti, korrupsioni dhe nepotizmi, për të cilat edhe ekziston Kodi Etik. Pikërisht për shkak të sjelljeve etike dhe të papranueshme që janë vërejtur në të kaluarën, është marrë vendimi për tu sjellur Kodi i sjelljes etike, me qëllim të parandalimit të tyre.

Partnerët tanë ndërkombëtarë, SHBA dhe BE, kanë investuar shumë para në luftën kundër korrupsionit, qeverisjes së mirë dhe pavarësisë së sistemit gjyqësor. Cilat janë prioritetet kryesore të Qeverisë tuaj në luftën kundër korrupsionit?

Arben Fetai: Për mua, si Zëvendës Kryeministër përgegjës për Qeverisjen e Mirë, është e papranueshme që një vend që synon të bëhet pjesë e Bashkimi Evropian të përballet me epidemi të korrupsionit siç ishte rasti në qeverisjen paraprake. Ky problem, që është përkeqësuar në mandatin e fundit, nuk mund të zgjidhet vetëm me një masë apo mekanizëm.

Në lidhje me veprimet konkrete në luftën kundër korrupsionit që do të veçoja nga ana e
Qeverisë sonë reformuese, janë këto tre prioritete.

Së pari, revizionet sistemike të çdo institucioni ku dimë se ka pasur ose kemi marrë njoftime dhe denoncime për shkelje që lidhen me nivele të larta të korrupsionit, për të siguruar që ata që janë përgjegjës për këto veprime të përgjigjen para ligjit.

Së dyti, një prioritet i rëndësishëm është ndryshimi i Kodit Penal, dhe do të pamundësohet vjetërsimi i lëndëve të korrupsionit dhe do të rikualifikohen shumë krime, në përputhje me praktikat evropiane dhe me kornizat antikorrupsion të Bashkimi Evropian.vetëm e rritën pandëshkueshmërinë.

Si pika e tretë e vendosur lartë në programin qeveritar dhe pa të cilën nuk mund të kemi një luftë të plotë kundër korrupsionit është realizimi i reformave sistemike në sistemin gjyqësor.

Ne do të dëshmojmë vullnet të qartë politik për të çrrënjosur korrupsionin, gjë që qartazi mungonte në të kaluarën.

Raporti më i fundit i Departamentit të Shtetit për të Drejtat e Njeriut vlerëson se korrupsioni është i pranishëm në të gjitha degët dhe nivelet e qeverisë. Cili do të jetë angazhimi juaj për ta ndryshuar këtë?

Arben Fetai: Për mua, si qytetar dhe si Zëvendës Kryeministër, ky vlerësim i Departamentit të Shtetit është një alarm që duhet trajtuar shumë seriozisht. Kur e lexoni raportin, do të vëreni se një ndër kritikat kryesore është se qeveria e kaluar miratoi ndryshime në Kodin Penal, që ndikuan në mënyrë të konsiderueshme në ndjekjen dhe dënimin e veprave penale të lidhura me korrupsionin, fillimisht duke e ngadalësuar dhe më pas duke kthyer pandëshkueshmërinë në rregulll.

Në raport gjithashtu do të lexoni se frenuesit kryesorë janë nepotizmi, klientelizmi dhe proceset gjyqësore të gjata pa një zgjidhje përfundimtare, që trajtojnë pikërisht temën e korrupsionit. Është skandaloze që as në vitin 2023, as në vitin 2024, nuk kishim asnjë rast dënimi përfundimtar në rastet e korrupsionit të nivelit të lartë, ndërkohë që përballemi me një epidemi korrupsioni.

Nga kjo është e qartë se kemi përpara një sfidë jetike për të vendosur një pozicion të ri fillestar nga ku mund të fillojmë një luftë të re kundër korrupsionit, përmes tre prioriteteve kryesore të kësaj Qeverie që i theksova më lartë.

Në vendin tonë zakonisht ka pak denoncime për raste korrupsioni. A ju shqetëson kjo?

Arben Fetai: Fakti që numri i rasteve të denoncuara për korrupsion është i vogël, nuk reflekton gjendjen reale në shtet. Pyetja pse është kjo punë kështu, ndoshta duhet të shikojmë të kaluarën, e cila është rezultat i disa situatave dhe faktorëve. Së pari, fajin do ta kërkoja te institucionet, ose te qeveria, e cila ka treguar indiferencë, madje mungesë interesi për këto dukuri të paligjshme, duke ndikuar edhe në besimin e qytetarëve se denoncimet e tyre do të sjellin fruta. Gjithashtu, është reale edhe frika nga presionet partiake dhe kërcënimet, dhe këtu qeveria ndoshta nuk ka kryer detyrën e saj në mbrojtjen e sigurisë së atyre që duhet të raportojnë këto veprime të paligjshme.

A mendoni se në institucione duhet të ketë mekanizma që punojnë për të parandaluar rastet e abuzimeve dhe korrupsionit?

Arben Fetai: Pa dyshim, korrupsioni është një murtajë që e shkatërron shoqërinë dhe gjithashtu shkakton pasoja negative në funksionimin e përgjithshëm të sistemit, e pamundëson zhvillimin ekonomik, cënon sigurinëdhe gjithashtu shkakton rritjen e zhgënjimit te të gjithë qytetarët, duke e tronditur sistemin e vlerave.

Roli kryesor i qeverive në demokracitë e pjekura është të mos lejojnë që kjo e keqe shoqërore të minojë buxhetin e shtetit dhe të depërtojë në çdo pore të shoqërisë. Prandaj, një imperativ në punën e çdo qeverie është të hyjë në një luftë të pa kompromis kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar, duke përdorur të gjithë instrumentet ligjorë të disponueshme.

Pa dyshim e them se detyra jonë si Qeveris është të përgatisim mekanizma të përshtatshme për parandalimin e veprimeve korruptive, dhe të ndëshkojmë në mënyrë të duhur në segmentet ku janë identifikuar veprimet korruptive.

Kjo do të arrihet vetëm përmes forcimit dhe krijimit të një sistemi masash dhe krijimit të institucioneve që do të punojnë në mënyrë transparente në funksion dhe shërbim të qytetarëve dhe opinionit. Vetëm atëherë do të kemi një fotografi të qartë për atë që po ndodh dhe sa po kanë sukses masat që po i ndërmarrim.

Continue Reading

Lajme

Ekspertët paralajmërojnë: Mungon transparenca në matjen e rrymës, EVN kontrollon gjithçka

Published

on

By

Inxhinierët e Maqedonisë së Veriut paralajmërojnë se askush në shtet nuk kontrollon konfigurimet softuerike të orëmatësve të energjisë elektrike të instaluar nga EVN, çka mundëson potencialisht vendosjen e shumëzuesve të gabuar apo tarifave më të larta pa dijeninë e qytetarëve. I vetmi organ inspektues është vetë EVN, ndërsa institucionet shtetërore nuk mbajnë të dhëna për modelet apo ankesat.
Ministrja e Energjisë kishte premtuar reforma dhe funksionalizim të pajisjeve shtetërore për kontroll, por pas katër muajsh ato ende nuk janë në funksion. Inxhinierët kërkojnë mbikëqyrje të pavarur dhe transparencë urgjente në sektorin e matjes së energjisë, transmeton Portalb.mk..
“Nga përshkrimet teknike të orëmatësve Iskrameco MT174 dhe Iskrameco ME382, të cilët më shpesh instalohen, konfigurohen dhe verifikohen nga EVN, mund të lexohet se ata kanë aftësinë të përshtaten me softuer për të matur më shumë energji elektrike të konsumuar sesa konsumohet në të vërtetë. I vetmi organ në shtet që kryen ndonjë kontroll të orëmatësve është organi inspektues i operatorit austriak EVN, i cili është i akredituar nga Instituti i Akreditimit me certifikatën IT-068. Zona e inspektimit e përcaktuar nga akreditimi i këtij organi inspektues i referohet vetëm verifikimit fizik dhe teknik të matësve. Askush në shtet nuk i kontrollon cilësimet e softuerit, thonë Inxhinierët e Maqedonisë së Veriut në një reagim për mediat.
a është vendosur saktë shumëzuesi ose shumëzon konsumin ×1.1 ose ×1.2,
a janë të sakta zonat tarifore ose a aplikohen ndryshime në tarifa më të larta pa dijeninë e qytetarit,
a është konfiguruar pajisja si trefazore për një përdorues me një fazë.
As Byroja e Metrologjisë nuk e bën këtë, as Instituti i Akreditimit. Kështu, konfigurimi i orëmatësve që matin konsumin e energjisë elektrike ka ekzistuar prej kohësh si një “kuti e zezë” nën kontrollin e plotë të operatorit austriak EVN”, thuhet në reagimin e Inxhinierëve.
Sipas Inxhinierëve, edhe pse cilësimet e këtyre parametrave ndikojnë drejtpërdrejt në faturat mujore të energjisë elektrike, qytetarët nuk kanë mundësi t’i kontrollojnë ato në mënyrë të pavarur.
“Si qytetarë, ne mund të shprehim vetëm dyshime se po paguajmë më shumë sesa kemi shpenzuar, mund të kërkojmë një kontroll të matësve, por kontrolli sigurisht që nuk do të kryhet nga një autoritet shtetëror ose organ i pavarur, por nga organi inspektues i EVN-së. Por edhe atje, konfigurimet e softuerit nuk do të kontrollohen, megjithëse në fund do të na ngarkohet një shumë e përshtatshme për të. Kjo përfaqëson një boshllëk serioz sistemik në sektorin e energjisë”, thuhet në reagim.
Të nxitur nga deklarata e ministres së Energjisë, e cila më 23 shkurt 2025, gjatë një vizite në Byronë e Metrologjisë, deklaroi se “epoka e orëmatësve të pasaktë dhe faturave të larta po mbaron” dhe njoftoi se pajisjet e verifikimit të laboratorit shtetëror do të viheshin në funksion menjëherë, Inxinierët i paraqitën kërkesë për informacion publik Byrosë së Metrologjisë, për të parë rezultatet e kontrollit të kryer nga laboratori shtetëror. Përgjigja që morën zbuloi se katër muaj pas deklaratës së ministres, pajisjet ende nuk janë aktivizuar, dhe hapi i parë konkret institucional – njoftimi i prokurimit publik për instalimin dhe trajnimin e sistemit ZERA MT310-5 – ndodhi vetëm më 12 qershor – disa ditë pasi Byroja mori kërkesën tonë për informacion publik.

“Përveç kësaj, nga përgjigja, mësuam se qytetarët nuk kanë mundësi të kontrollojnë drejtpërdrejt orëmatësit, as të kenë qasje në informacion mbi cilësimet teknike, ndërsa institucionet shtetërore nuk mbajnë të dhëna të modeleve, as statistika mbi ankesat e mundshme. Kjo tregoi qartë se institucionet reagojnë vetëm nën presionin e publikut, dhe jo me iniciativën e tyre.
Prandaj, ne i paraqitëm një kërkesë EVN-së me pyetje që lidhen me aftësitë teknike të këtyre orëmatësve:
A është teknikisht e mundur të vendoset shumëzuesi i gabuar,
A është teknikisht e mundur të ndryshohen tarifat nëpërmjet qasjes në distancë,
A mbahen të dhëna për ndërhyrjet dhe kush ka qasje në to.
Pyetjet nuk ishin në drejtim të faktit nëse janë bërë ndërhyrje të tilla, por nëse ndërhyrje të tilla janë teknikisht të realizueshme dhe nëse ekziston një institucion i pavarur që e monitoron këtë”, thonë Inxhinierët.
Duke pritur përgjigjen nga EVN, ata konkludojnë se është e nevojshme një reformë urgjente që do të mundësojë mbikëqyrje të pavarur, një regjistër publik të orëmatësve dhe përfshirjen e institucioneve shtetërore në verifikimin e cilësimeve teknike.
“Ne kuptuam se asnjë institucion shtetëror nuk ka njohuri për konfigurimet e matësve, dhe EVN austriake instalon, menaxhon dhe verifikon në mënyrë të pavarur pajisjet që matin konsumin e energjisë elektrike të qytetarëve”, thuhet në fund të reagimit.
Kujtojmë se Shoqata e inxhinierëve të Republikës së Maqedonisë në mars të këtij viti, ka dorëzuar peticion në Komisionin Rregullator për Energjetikë me kërkesë për ndryshimin e rregullave për furnizim me energji elektrike. Shoqata kërkon në peticion ndryshimin e rregullave për furnizimin me energji elektrike dhe futjen e leximeve mujore të njehsorëve, siç parashikohet për kategoritë e tjera të kyçjeve në sistemin tarifor të shpërndarjes.
Nga fundi i vitit 2024 dhe në fillim të vitit 2025, mijëra qytetarë në Maqedoninë e Veriut janë përballur me fatura marramendëse për energjinë elektrike, shpeshherë shumëfish më të larta se zakonisht. Shumë prej tyre raportuan se faturat janë bazuar në vlera të parashikuara për shkak të mosleximit të rregullt të matësve nga EVN. Megjithëse janë dorëzuar mijëra ankesa për korrigjime, vetëm një pjesë e vogël është pranuar. Institucionet si KRrE dhe Avokati i Popullit janë përfshirë në trajtimin e rasteve, por ndërkohë, qytetarët vazhdojnë të ndihen të pambrojtur, ndërsa laboratori shtetëror për kontrollin e matësve ende nuk është funksional.
Për periudhën për muajt dhjetor 2024 dhe janar 2025 në “EVN Home” janë dorëzuar gjithsej 15.000 kërkesa për korrigjim të leximeve të orëmatësve për matjen e sasisë së shfrytëzuar të energjisë elektrike.
Por, siç thanë nga kompania, vetëm 2.200 ose 15% e kërkesave për korrigjim janë pranuar dhe për ato është bërë korrigjimi i faturave. Nga atje thonë se numri i ankesave është 20 përqind më i ulët krahasuar me muajin dhjetor të vitit 2023 dhe muajin janari të vitit 2024. /Portalb.mk./

Continue Reading

Lajme

Çmimet botërore në rënie, në Maqedoni rritje për 4.1%

Published

on

By

Organizata Botërore për Ushqim (FAO) publikoi se në maj, krahasuar me prillin, indeksi i përgjithshëm i çmimeve të ushqimit është ulur për 0.8%. Megjithatë, në Maqedoninë e Veriut, statistika ka matur se shpenzimet e jetesës për ushqim në të njëjtën periudhë të analizuar janë rritur për 4.1%. Në maj, krahasuar me të njëjtin muaj të vitit të kaluar, përveç ushqimit, janë rritur edhe shpenzimet për mirëmbajtjen e amvisërive, për kujdesin shëndetësor, në sektorin e gastronomisë, raporton Portalb.

PSE ÇMIMET NË MAQEDONI U NGRITËN SËRISH?

Frutat dhe perimet sezonale e kanë mbushur tregun, por çmimet sërish janë “ngjitur lart”. Në marketet dhe dyqanet e Shkupit – që janë të specializuara për fruta dhe perime, në fund të majit dhe fillim të këtij muaji, çmimet ndryshojnë, por megjithatë mbesin në nivel të lartë. Konkretisht, një kilogram luleshtrydhe shitet edhe për 300 denarë, pjeshkat nga 170 deri në 200 denarë, një kilogram shalqi i mirë deri 50 denarë. Diçka më të ulëta janë çmimet e kastravecit, një kilogram nga 35 deri në 50 denarë, por domatet dhe specat ende “mbajnë” çmim deri në 100 denarë. Në periudhën e kaluar disa produkte janë shtrenjtuar dukshëm, për shembull 100 gramë kafe që shitej për 74 denarë, tani, me të njëjtin markë dhe sasi, kushton 99 denarë, që është një rritje mbi 25%.

Statistika vendore ka matur se në maj, krahasuar me prillin, inflacioni i përgjithshëm arrin 1.5% ndërsa vetëm shpenzimet për ushqim janë rritur për 4.1%. Shpenzimet për ushqim janë rritur edhe krahasuar me majin e kaluar, për 4.9%, ndërsa në pesë muajt e parë të këtij viti, krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit 2024, rritja është 4.1%. Nga janari deri në fund të majit, krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar, shpenzimet e jetesës janë rritur pothuajse për gjithçka: për mirëmbajtje të amvisërisë dhe mobilje për 3.7%, për kujdes shëndetësor për 4.1%, për restorante dhe hotele 7.8%.

ÇMIMET BOTËRORE TË USHQIMIT NË RËNIE

Në maj krahasuar me prillin, sipas statistikave të Organizatës Botërore për Ushqim, indeksi i çmimeve të ushqimit është ulur për 0,8%. Konkretisht, indeksi i çmimeve të drithërave është ulur për 1.8%, i vajit bimor për 3.7% dhe i sheqerit për 2.6%. “Çmimet globale të misrit ranë ndjeshëm gjatë muajit, për shkak të konkurrencës së fortë dhe disponueshmërisë së shtuar sezonale. Çmimet globale të vajit bimor u ulën për shkak të konkurrencës, prodhimit të shtuar sezonal dhe rezervave ekzistuese”, theksojnë nga FAO. Nga ana tjetër, në maj krahasuar me prillin, indeksi i çmimeve të produkteve të qumështit është rritur për 0.8%, ndërsa i mishit për 1.3%.

Inflacioni në rritje në vend është nën “vëzhgim të rreptë” të Bankës Popullore të Maqedonisë. Në vlerësimin e Këshillit Ekzekutiv për Politikë Monetare të BPM-së, i pari nën mandatin e guvernatorit të ri Trajko Sllaveski, është vërejtur se inflacioni i majit është më i lartë nga sa pritej dhe për këtë arsye nevojitet kujdes. BPM nën drejtimin e guvernatorit të ri e ka mbajtur politikën monetare ekzistuese, pa ndërhyrje në instrumentet për lehtësim.

“Performanca inflacionare përbën ende një segment të rëndësishëm që duhet ndjekur me kujdes. Konkretisht, në maj të vitit 2025, norma vjetore e inflacionit është përshpejtuar dhe arrin 3,3%. Kjo, në masën më të madhe, është për shkak të rritjes së çmimeve në përbërësin ushqimor, pas përfundimit të vlefshmërisë së masave për kufizimin e rritjes së çmimeve”, thuhet nga BPM dhe shtohet se realizimet e inflacionit janë pak mbi pritjet, gjë që tregon për efekte të zgjatura dhe nevojë për kujdes. “Prandaj, rreziqet për dinamikën e ardhshme të inflacionit vazhdojnë të ekzistojnë dhe janë të lidhura me pasigurinë e zgjatur nga mjedisi i jashtëm i ndryshueshëm, por edhe me faktorë të brendshëm që ndikojnë në kërkesë”.(koha.mk)

Continue Reading

Lajme

Snopçe: Si quhet një qeveri që ka 75 deputetë, por nuk ka Badenter?

Published

on

By

Deputeti i Aleancës për Shqiptarët, Halil Snopçe, ka ngritur një pyetje me ironi politike lidhur me funksionimin e qeverisë aktuale, e cila, sipas tij, megjithëse ka shumicën numerike në Kuvend, nuk arrin të sigurojë shumicën e nevojshme sipas parimit të Badenterit.

“Si mund të quhet një qeveri që ka 75 deputetë, por nuk ka Badenter?” – pyeti Snopçe, duke shtuar se situata bëhet edhe më paradoksale kur shumica kishte dakordësi edhe me partinë opozitare LSDM për ndryshimet në Kodin Zgjedhor.

Sipas tij, në dispozicion ishin të paktën 75 + 18 deputetë, pra gjithsej 93. Megjithatë, ligjet nuk u vunë fare në votim.
“Është e pakuptimtë – të kesh përkrahjen e 93 deputetëve dhe sërish të mos i vendosësh ligjet për votim.”

Për shkak të mungesës së Badenterit, sot nuk u votuan as ndryshimet në Ligjin për Kodin Zgjedhor dhe as ato në Ligjin për Arsimin Fillor.

Snopçe shtroi publikisht pyetjen:
“Ku qëndron esenca e këtij fenomeni? Çfarë do të thotë kjo? A mund të më ndihmojë dikush ta gjej një emërtim të përshtatshëm për këtë shumicë parlamentare?”

Continue Reading

TOP Lajme