Connect with us

Lajme

ASH: Draft-ligji i kontestuar, VLEN manipulon, heshtja e zëvendëskryeministrave shqiptarë ngre dyshime

Published

on

Reagim nga Aleanca për Shqiptarët:

Në rrethana kur versionet e draft-ligjit për Përfaqësim të Drejtë dhe Adekuat po shpërndahen në media pa ndonjë proces transparent dhe pa përfshirje të gjerë institucionale apo shoqërore, Aleanca për Shqiptarët ngre shqetësime serioze për mënyrën dhe përmbajtjen me të cilën po procedohet ky ligj i rëndësishëm.

Në këtë kontekst, ngremë publikisht disa pyetje themelore për dy zëvendëskryeministrat shqiptarë, z. Izet Mexhiti dhe z. Arben Fetai, të cilët janë përfshirë në strukturat qeveritare që po e procedojnë këtë draft: A jeni konsultuar realisht për përmbajtjen e këtij ligji? A e keni parë ndonjëherë versionin që po procedohet në emër të qeverisë ku bëni pjesë? Dhe më e rëndësishmja: A jeni të vetëdijshëm se ky dokument, në formën e publikuar në media, rrezikon të shkojë në dëm të shqiptarëve dhe komuniteteve të tjera jo-shumicë në shtet?

Sipas përmbajtjes së publikuar nga televizioni Alsat-M, ky draft përmban së paku dy mangësi thelbësore, të cilat e deformojnë vetë qëllimin e ligjit: Deklarimi vullnetar i përkatësisë etnike, një formulim që hap rrugë për keqpërdorime dhe manipulime të rënda të sistemit të përfaqësimit. Ky mekanizëm, siç dëshmojnë praktikat e mëparshme, është përdorur për të cenuar përfaqësimin real të komuniteteve.

Po ashtu, zhvlerësimi institucional përmes vonesës në miratimin e akteve nënligjore, të parashikuara të miratohen brenda gjashtë muajve pas hyrjes në fuqi të ligjit. Një zbrazëti e tillë juridike dhe funksionale lë institucionet pa udhëzime për zbatim, pikërisht në një periudhë kur punësimet selektive dhe kontratat afatshkurtra po përdoren për përfitime politike dhe diskriminim etnik.

Në kushtet aktuale, kur administrata publike po keqpërdoret për interesa afatshkurtra politike dhe elektorale, çdo zbrazëti ligjore është e papranueshme dhe thellon pabarazitë ekzistuese, duke minuar kohezionin ndëretnik dhe besimin qytetar në institucionet shtetërore.

Aleanca për Shqiptarët kërkon rishqyrtim të menjëhershëm të draft-ligjit në tërësi, përfshirje të ekspertëve të pavarur, shoqërisë civile dhe përfaqësuesve të komuniteteve në procesin e riformulimit, si dhe dërgimin e draftit në Komisionin e Venecias vetëm pas dakordësisë së brendshme politike dhe institucionale.

Gjithashtu, u bëjmë thirrje publike përfaqësuesve të VLEN-it që të tregojnë përgjegjësi dhe vetëdije politike, duke mos pranuar pa rezerva çdo dokument të diktuar nga partnerët qeverisës – përfshirë kryeministrin Hristijan Mickoski dhe figurat me linjë retrograde si Stojance Angelov, Maksim Dimitrievski dhe Ivan Stoilkovic.

Rikujtojmë se përfaqësimi i drejtë dhe adekuat nuk është privilegj dhe as koncesion politik – ai është një detyrim kushtetues, një themel i bashkëjetesës demokratike dhe funksionimit të barabartë institucional. Ky parim nuk mund të realizohet përmes marrëveshjeve të mbyllura dhe interesave të ngushta, por përmes një procesi të hapur, gjithëpërfshirës dhe të ndërtuar mbi vlera të qarta demokratike dhe ligjore, nënvizojnë nga Aleanca për Shqiptarët.

Continue Reading

Lajme

Plas te Alternativa/ Mesut Bajrami: Zeqirija Ibrahimi dhe Bashkim Murtezi të tregojnë kush po vjedh nga tenderët në Shtëpinë e Shëndetit në Kumanovë

Published

on

By

Mesut Bajrami, anëtar i Kryesisë Qendrore të Alternativës, ka reaguar ashpër në rrjetin social Facebook, duke kërkuar përgjegjësi dhe transparencë nga zyrtarët e partisë së tij.

Në statusin e tij publik, Bajrami i drejtohet drejtpërdrejt kryetarit të Alternativës Zeqirija Ibrahimi dhe Bashkim Murtezi, duke kërkuar që ata të dalin dhe të sqarojnë publikisht se kush po përfiton nga tenderët në Shtëpinë e Shëndetit në Kumanovë.

“Zeqirija Ibrahimi dhe Bashkim Murtezi, dilni dhe tregoni kush po vjedh edhe nga tenderët e Shtëpisë së Shëndetit në Kumanovë!” – shkruan Bajrami.

Ky reagim vjen në një kohë kur në opinionin publik janë shtuar zërat për një përplasje mes Afrim Gashit dhe Zeqirja Ibrahimit.

Deri më tani, nuk ka pasur ndonjë reagim zyrtar nga Alternativa ndërkohë që pritet që kjo deklaratë të ngjallë diskutime brenda vetë partisë. / TS/

Continue Reading

Lajme

Ramadani: Përfaqësimi nuk është privilegj – është një e drejtë themelore

Published

on

By

Nga Blerant Ramadani- Sekretar gjeneral i Aleancës për Shqiptarët

Ligji i propozuar për përfaqësim të drejtë dhe të barabartë, në formën që paraqitet sot, nuk përmbush këtë parim. Ai nuk është reformë substanciale, por një fasadë ligjore që rrezikon të legalizojë përjashtimin përmes një retorike të re.

Në vend që të bazohet në detyrime të qarta, mekanizma kontrolli dhe sanksione konkrete, propozimi mbështetet mbi dëshira të mira dhe pritshmëri naive se institucionet do të vetërregullohen – ndërkohë që realiteti na dëshmon të kundërtën!

Një ligj pa mjete matëse dhe pa mekanizma detyrues nuk është instrument për barazi – është një alibi për ta shtyrë drejtësinë edhe më tej në kohë. E drejta për përfaqësim nuk mund të jetë një “mundësi”, por duhet të jetë një detyrim kushtetues i zbatuar dhe i monitoruar.

Si përfaqësues politik, nuk jemi kundër përfaqësimit – përkundrazi, jemi kategorikisht kundër çdo përpjekjeje për ta relativizuar atë. Kërkojmë një ligj që matet, zbatohet dhe kontrollohet, jo një tekst që krijon iluzionin e barazisë pa sjellë asnjë ndryshim real në terren.

Shqiptarët nuk kërkojnë favore – kërkojnë drejtësi. Dhe pa drejtësi në përfaqësim, nuk mund të ketë as barazi, as besim të ndërsjellë në këtë shtet.

Continue Reading

Lajme

Qeveria propozon Ligjin e ri për përfaqësim të drejtë – pa kuota, pa ndëshkime

Published

on

By

Ligji që zëvendëson Balancuesin pritet të shkojë në Kuvend të martën; përkatësia etnike do të jetë deklarim vullnetar, ndërsa përfaqësimi do të monitorohet nga një trup politik pa kompetenca ndëshkuese.

Qeveria ka bërë gati Ligjin për përfaqësim të drejtë dhe adekuat, i cili pritet të shkojë në Kuvend të martën, si zëvendësim i Balancuesit që siguronte punësimin e shqiptarëve dhe etnive të tjera më të vogla në Maqedoninë e Veriut.
PortaliX ka siguruar tekstin e propozimit, të cilin ende nuk e kanë publikuar zyrtarisht partnerët e koalicionit.
Sipas tekstit të ligjit, ata që duan të punësohen në administratën shtetërore me ligjin e ri nuk do të jenë të obliguar që të deklarojnë përkatësinë e tyre etnike ndërsa punësimet në institucionet shtetërore do të planifikohen sipas përqindjes së censusit të fundit.

Neni 6 i Ligjit thotë:

(Deklarimi i lirë i përkatësisë – Neni 6)

Çdo qytetar ka të drejtë të deklarohet lirshëm për përkatësinë e tij ndaj cilësdo bashkësi në shtet. Kjo e drejtë ushtrohet individualisht ose së bashku me qytetarë të tjerë që i përkasin të njëjtës ose ndonjë bashkësie tjetër, pa asnjë lloj detyrimi.
Deklarimi i përkatësisë etnike është vullnetar.
Qytetari ka të drejtë të mos deklarohet për përkatësinë ndaj asnjë bashkësie. Mospohimi i përkatësisë nga qytetari nuk mund të ndikojë në ushtrimin e të drejtave dhe lirive të tij, apo në statusin e tij në shtet.
Deklarimi i lirë i përkatësisë së qytetarëve mund të kushtëzohet me kritere objektive me qëllim të parandalimit të abuzimit nga deklarimet arbitrare.
Për të siguruar përfaqësimin e duhur, do të krijohet një Trup Koordinues që do të udhëhiqet nga një zëvendës kryeministër, ndërsa do të jetë i përbërë nga ministra, agjenci, Avokati i Popullit dhe njerëz të tjerë me kompetencë për të rekomanduar politika dhe për të kërkuar të dhëna konkrete mbi përfaqësimin. Por ky trup sipas asaj që shihet në ligj, nuk ka fuqi për të ndëshkuar ato që nuk respektojnë parimin e përfaqësimit të drejtë. I vetmi mekanizëm është llogaridhënia publike pasi institucionet janë të obliguara të dërgojnë të dhëna dhe të raportojnë mbi masat e marra, por pa patur një frikë nga dënimet.

(Monitorimi dhe analiza e gjendjes lidhur me përfaqësimin e drejtë dhe adekuat – Neni 10)

Trupi Koordinues, në bashkëpunim me Agjencinë, ndjek dhe analizon në mënyrë të rregullt zbatimin e masave dhe aktiviteteve për sigurimin e përfaqësimit të drejtë dhe adekuat. Për këtë qëllim, të paktën një herë në vit përgatit një raport që i dorëzohet Qeverisë.
Me kërkesë të Trupit Koordinues, të gjitha organet kompetente janë të obliguara që, brenda 30 ditëve nga pranimi i kërkesës, të dorëzojnë të dhëna dhe informacione që kanë të bëjnë me gjendjen e përfaqësimit të qytetarëve që i përkasin të gjitha bashkësive.
Të dhënat dhe informacionet nga paragrafi (2) përmbajnë veçanërisht:
– të dhëna statistikore për përfaqësimin;
– të dhëna nga regjistri i të punësuarve në sektorin publik (emri dhe mbiemri i regjistruar në letërnjoftim ose dokument tjetër publik të lëshuar nga organi kompetent në përputhje me ligjin);
– të dhëna për masat e ndërmarra dhe shkallën e realizimit të tyre;
– informacione për problemet në zbatimin e përfaqësimit;
– shpenzimet financiare vjetore për zbatimin e ligjit;
– masat dhe shpenzimet e planifikuara për vitin fiskal pasues;
– dhe informacione të tjera.
Gjatë përpunimit dhe dorëzimit të të dhënave personale respektohen dispozitat e Ligjit për mbrojtjen e të dhënave personale.
Nëse organet kompetente nuk i dorëzojnë të dhënat e kërkuara brenda afatit nga paragrafi (2), Trupi Koordinues e njofton Qeverinë me një raport të veçantë.
Edhe pse ligji parasheh proporcionalitet, fakti që nuk ka përqindje detyruese, mund ta lejë këtë në interpetim të lirë dhe si pasojë edhe të keqpërdoret.

Një mangësi tjetër e këtij ligji është që nuk ka sistem kontrolli të pavarur, por atë do ta kontrollojë vetëm Qeveria.

Propozim Ligji përsëri do të ketë një periudhë gjashtë mujore për të analizuar dhe filluar me rekomandimin për ta zbatuar./Portalix.mk/

Continue Reading

TOP Lajme